Blog.
Professioneel webdesign
Professioneel webdesign voor bedrijven hoe zou dat moeten zijn ?
We hebben in ons artikel met de titel “Professioneel webdesign voor bedrijven hoe zou dat moeten zijn ?” onderzocht dat een kwalitatief zakelijk webdesign een belangrijke bijdrage levert aan het succes van bedrijven op het gebied van branding en naamsbekendheid. In dit artikel zullen we proberen een idee te geven over de kwaliteiten die een webdesign institutioneel maken door de nadruk te leggen op de eigenschappen die een kwalitatief hoogwaardig webdesign voor een bedrijf zou moeten hebben. Navigatie waarmee de gebruiker gemakkelijker door de site kan navigeren, de keuze van kleuren en thema’s die positief op de gebruiker zullen reflecteren, en de integriteit van de inhoud op de site zijn allemaal de meest algemene kenmerken die een consistent ontwerp zou moeten hebben. Laten we ze nu in meer detail bekijken:
Inhoud
Visuele en geschreven inhoud op een bedrijfswebsite moet inhoud zijn die geschikt is voor het doel van het bedrijf, maar deze inhoud moet het bedrijf kunnen vertegenwoordigen. De voorbereiding van deze inhoud door optimalisatie volgens de criteria van zoekmachines met SEO-werk stelt het bedrijf in staat meer bezoekers te bereiken. De kwaliteit van de geschreven inhoud en de te plaatsen titel in deze artikelen zijn erg belangrijk voor zoekmachines. Afgezien hiervan moet de visuele inhoud voor een consistent ontwerp compatibel zijn met de geschreven inhoud. Er moet een achtergrond worden gekozen die de geschreven inhoud niet moeilijk leesbaar maakt. Er moet worden gecontroleerd of de informatie in deze inhoud voldoet aan de behoeften van de gebruiker en de informatie in de inhoud moet indien nodig worden bijgewerkt.


Makkelijk te gebruiken
De navigatie die wordt gebruikt bij het ontwerp van een bedrijfswebsite, dat wil zeggen het interne navigatiesysteem, moet duidelijk genoeg zijn om de gebruiker niet te forceren. Sitemenu’s en de interface van de site moeten in deze consistentie worden gerangschikt. Het is belangrijk dat de inhoud gemakkelijk toegankelijk is en de interface eenvoudig is, onnodige verwarring moet worden vermeden. Als het bedrijf een commercieel bedrijf is, moeten de producten op de bedrijfswebsite gemakkelijk toegankelijk zijn voor gebruikers en moet er een systeem worden opgezet waar gebruikers gemakkelijk producten kunnen kopen. De site moet gebruiksvriendelijke software hebben.
Ontwerp
Een kwaliteitsontwerp moet zich natuurlijk meteen zichtbaar maken met zijn visualiteit. Bij corporate webdesign moeten de kleuren die voor de site worden gekozen, de stijl van het bedrijf weerspiegelen en moeten ze worden gekozen uit de kleuren die het bedrijf kunnen vertegenwoordigen. Opgemerkt moet worden dat deze kleuren een positief effect op de gebruiker moeten hebben. Bovendien moeten de gebruikte afbeeldingen professioneel zijn en voor een holistisch ontwerp moet de dominante kleur op de site compatibel zijn met de visuele inhoud van het bedrijf en het bedrijfslogo. Er moet voor worden gezorgd dat alle elementen, tot in de kleinste details, zoals het lettertype dat op de site wordt gebruikt en de grootte van de teksten, met elkaar in overeenstemming zijn.
Mobiel compatibel webdesign
Gezien het huidige tempo van smartphonegebruik, is het niet moeilijk om te begrijpen dat bedrijfswebsites mobiel compatibel moeten zijn. Internetgebruikers willen nu hun werk kunnen doen met de apparaten in hun handen. Daarom is het erg belangrijk dat het corporate webdesign mobiel compatibel is en dat de corporate website gemakkelijk vanaf smartphones kan worden gebruikt.
Snelheid
De snelheid waarmee de site wordt geopend en de snelheid waarmee de pagina’s en gegevens worden geladen, zijn erg belangrijk, zodat de gebruiker zich niet verveelt met de site. Bij het opzetten van een bedrijfswebsite moet er belang aan worden gehecht dat de site snel kan werken.
SEO-werk
Hier gaan we kort in op het belang van SEO voor bedrijfswebsites en praten we over de noodzaak van SEO-werk voor een bedrijfswebsite. Kortom, SEO-werk zorgt ervoor dat een website qua zoekmachines geoptimaliseerd wordt en wanneer er op een gerelateerd woord wordt gezocht, verschijnt de site op de eerste plaats in de zoekresultaten. Daarom is SEO-werk erg belangrijk voor bedrijven die met elkaar concurreren. Bedrijven die hun concurrenten voor willen zijn, mogen het SEO-werk voor hun bedrijfswebsites niet negeren.
