De term SEO, wat staat voor “Search Engine Optimization”. Het is de naam die wordt gegeven aan al het werk dat is gedaan om ervoor te zorgen dat websites hoger scoren in zoekmachines.

Dankzij het SEO-werk dat is gedaan om de prestaties van de websites op de pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP) te verbeteren, neemt de zichtbaarheid van de websites die een betere positie in de zoekmachines krijgen toe. Met dit werkproces neemt de zichtbaarheid van websites toe, waardoor websites meer bezoekers kunnen bereiken.

Het belang van SEO

Als de internetgebruiker in zoekmachines naar de inhoud zoekt die aan zijn behoeften voldoet, verschijnen de websites met de inhoud die het dichtst in de buurt komt van deze behoefte op de resultatenpagina van de zoekmachines. Wanneer de gebruiker een website tegenkomt met de inhoud die hij verwacht te vinden, wordt hij een bezoeker van deze website. Dit zorgt voor organisch verkeer naar de website via zoekmachines.

SEO, dat verschillende technieken en methoden omvat om het verkeer naar de website te vergroten, is een werkproces om ervoor te zorgen dat uw website superieur is aan andere websites die uw concurrenten zijn. Dit werkproces stelt Google en andere zoekmachines in staat om uw website te lezen en te begrijpen. Dankzij deze inspanning om uw website te optimaliseren, zal uw website hoger scoren op de resultatenpagina’s van zoekmachines. Om dit te bereiken, vereist SEO-werk kennis van verschillende strategieën en methoden.

Verwerkingssysteem van zoekmachines

Hoewel er veel factoren zijn die de resultaten op de resultatenpagina’s van zoekmachines bepalen, zijn de belangrijkste factoren; relevantie, competentie en personalisatie. Het optimaliseren van uw website door rekening te houden met deze factoren waar zoekmachines om geven, zal veel voordeliger zijn voor uw website.

De belangrijkste logica en het doel van Google en andere zoekmachines is om de meest relevante en competente resultaten aan hun gebruikers te bieden op basis van het woord of de woordgroep waarnaar ze zoeken. Daarom nemen Google en andere zoekmachines websites op die de inhoud hebben die het dichtst in de buurt komt van de behoeften van de gebruiker in de resultaten, afhankelijk van het woord of de woordgroep waarnaar de gebruiker zoekt. De website, die de kwaliteit heeft om met zijn inhoud aan de behoeften van de gebruiker te voldoen, krijgt voorrang van de zoekmachines. Hiervoor is het erg belangrijk om kwaliteitsinhoud te produceren.

Personalisatie is gerelateerd aan de manier waarop zoekmachines de resultaten bepalen op basis van gebruikersinformatie (zoekgeschiedenis, locatie-informatie, gebruikt apparaat, etc.). Wat niet mag worden vergeten, is te weten dat het doel van zoekmachines is om hun gebruikers de meest geschikte links te bieden naar datgene waarnaar ze zoeken, en om de inhoud dienovereenkomstig voor te bereiden.

seo

Gebruik van trefwoorden

Een van de belangrijkste strategieën van SEO-werk; Sleutelwoorden identificeren door te analyseren wat voor soort zoekopdracht de potentiële bezoeker geneigd is te doen. Zoekwoordvolume moet worden onderzocht; Zoekwoorden met het hoogste zoekpotentieel moeten worden bepaald door rekening te houden met frequentie, concurrentie en relevantie. Focussen op het gerichte trefwoord zal ertoe bijdragen dat de site beter zichtbaar is in zoekmachines.

Een ander belangrijk punt met betrekking tot de selectie van zoekwoorden is wat u wilt doen met het verkeer dat naar uw website komt. Is het belangrijk om een ​​groot aantal bezoekers op je website te krijgen, of is het om rendement uit de bezoeker te halen? Als u er bijvoorbeeld van uitgaat dat u een e-commercesite heeft over de verkoop van mobiele telefoons, is uw belangrijkste doel om feedback van de bezoekers te krijgen. Daarom, hoewel het woord “iphone” een zeer gezocht woord is en een hoog concurrentiepercentage heeft, zou het nuttiger zijn om de zoekopdracht te definiëren als “iphone 7 Plus 128GB Zwart” als trefwoord voor uw doeleinden. Want hoewel er veel mensen zijn die zoeken op het woord “iphone”, zijn de meeste mensen die deze zoekopdracht uitvoeren misschien niet van plan een mobiele telefoon te kopen; terwijl degenen die zoeken naar “Iphone 7 Plus 128GB Black” waarschijnlijk van plan zijn een mobiele telefoon aan te schaffen.

Verwerkingssysteem van zoekmachines

Hoewel er veel factoren zijn die de resultaten op de resultatenpagina’s van zoekmachines bepalen, zijn de belangrijkste factoren; relevantie, competentie en personalisatie. Het optimaliseren van uw website door rekening te houden met deze factoren waar zoekmachines om geven, zal veel voordeliger zijn voor uw website.

De belangrijkste logica en het doel van Google en andere zoekmachines is om de meest relevante en competente resultaten aan hun gebruikers te bieden op basis van het woord of de woordgroep waarnaar ze zoeken. Daarom nemen Google en andere zoekmachines websites op die de inhoud hebben die het dichtst in de buurt komt van de behoeften van de gebruiker in de resultaten, afhankelijk van het woord of de woordgroep waarnaar de gebruiker zoekt. De website, die de kwaliteit heeft om met zijn inhoud aan de behoeften van de gebruiker te voldoen, krijgt voorrang van de zoekmachines. Hiervoor is het erg belangrijk om kwaliteitsinhoud te produceren.

Personalisatie is gerelateerd aan de manier waarop zoekmachines de resultaten bepalen op basis van gebruikersinformatie (zoekgeschiedenis, locatie-informatie, gebruikt apparaat, etc.). Wat niet mag worden vergeten, is te weten dat het doel van zoekmachines is om hun gebruikers de meest geschikte links te bieden naar datgene waarnaar ze zoeken, en om de inhoud dienovereenkomstig voor te bereiden.

search engine optimization

Hoe wordt SEO-prestaties gemeten ?

Er zijn verschillende gegevens die u uit Google Analytics kunt halen om de SEO-prestaties van uw website te meten. De criteria die een idee kunnen geven of de SEO onderzoeken de goede kant op gaan zijn:

Kanaalgroepering – Uw organische verkeer; Hoe presteren ze in vergelijking met andere kanalen zoals betaald zoeken, verwijzingsverkeer, sociale media of e-mailmarketing?
Gemiddelde positie – Wat is de gemiddelde positie van uw website op de resultatenpagina’s van zoekmachines voor een bepaald zoekresultaat?
Clickthrough Rate – Wat is de vertoning die uw website heeft gekregen van een zoekresultaat op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines en de CTR (aantal klikken gedeeld door het totale aantal vertoningen) van de relevante zoekopdracht?
Conversies – Wat is het retourpercentage in vergelijking met andere kanalen?
Gedrag – Wat is de crawlsnelheid van de pagina per bezoek en de gemiddelde tijdsduur op de site voor organische bezoekers?

Interne optimalisatie

Interne optimalisatie zijn de verbeteringen die binnen de website zijn aangebracht en hebben meestal betrekking op de inhoud en de presentatie van de inhoud. Uw inhoud verschijnt op de resultatenpagina’s van zoekmachines met een titel, een beschrijving en de URL van de website. Daarom moeten ze worden voorbereid op een manier die de essentie van de inhoud weergeeft en op een duidelijke manier. Elke pagina op uw website moet met dit in gedachten worden voorbereid en u moet voor elke pagina een unieke en duidelijke beschrijving invoeren.

Enkele belangerijke punten met betrekking tot interne optimalisatie zijn:

  • U moet nieuwe en originele inhoud voorbereiden die betrekking heeft op de sector waaraan uw website gerelateerd is.
  • Zorg ervoor dat u voor elke pagina een unieke titel en een duidelijke description tag gebruikt.
  • Door niet te overdrijven kun je intern linken met de gerichte ankertekst.
  • U moet titeltags (H1-H6) op de juiste manier gebruiken.
  • Je moet letten op beeldoptimalisatie, het gebruik van afbeeldings-URL’s en het gebruik van ALT-tags.
  • Het is erg belangrijk dat je website mobielvriendelijk is.
  • U moet werken aan de snelle opening van uw website.

Hoe wordt SEO-prestaties gemeten ?

Er zijn verschillende gegevens die u uit Google Analytics kunt halen om de SEO-prestaties van uw website te meten. De criteria die een idee kunnen geven of de SEO onderzoeken de goede kant op gaan zijn:

Kanaalgroepering – Uw organische verkeer; Hoe presteren ze in vergelijking met andere kanalen zoals betaald zoeken, verwijzingsverkeer, sociale media of e-mailmarketing?
Gemiddelde positie – Wat is de gemiddelde positie van uw website op de resultatenpagina’s van zoekmachines voor een bepaald zoekresultaat?
Clickthrough Rate – Wat is de vertoning die uw website heeft gekregen van een zoekresultaat op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines en de CTR (aantal klikken gedeeld door het totale aantal vertoningen) van de relevante zoekopdracht?
Conversies – Wat is het retourpercentage in vergelijking met andere kanalen?
Gedrag – Wat is de crawlsnelheid van de pagina per bezoek en de gemiddelde tijdsduur op de site voor organische bezoekers?

Hoe kan ik mijn bedrijf ontwikkelen met SEO?

Zoekmachinemarketing (SEM) kan u helpen zoekwoorden te vinden die de moeite waard zijn om te optimaliseren voor rendement op investering (ROI). In plaats van te wachten tot uw organische verkeer toeneemt, kunt u een AdWords-campagne starten om de zoekwoorden te identificeren die een groot potentieel hebben onder de zoekwoorden die u heeft gebruikt.

Dankzij AdWords kunt u de woorden identificeren die rendement opleveren en u op deze woorden concentreren. Zonder tijd te verspillen, kunt u zowel uw verkeer als uw inkomsten verhogen door bezoekers die via organisch verkeer komen. Vind echter niet de zoekwoorden waarop u zich richt en start SEO-onderzoeken, verlaag het AdWords-budget zeker niet op deze woorden en stop niet met het targeten van deze woorden. Het zou veel beter zijn om deze twee kanalen samen te gebruiken. Goede SEO verbetert de kwaliteitsscore en helpt AdWords-campagnes. Dit verlaagt de totale kosten per klik en de campagne en vergroot uw kansen op succes.

Conclusie

In het kort; SEO, dat wordt gedaan om websites hoger te laten scoren in zoekmachines en om de bezoekersaantallen te verhogen, is een taak die regelmatig moet worden uitgevoerd en opgevolgd.