In de SEO-wereld krijgen wij klanten vaak vragen over zoekwoorden en rankings. Klanten willen snel voorop lopen met concurrerende zoekwoorden, wat prima is en begrijpelijk voor hun merk en doel. We zijn er voor u omdat we ons ervan bewust zijn dat deze wens niet in één keer zal uitkomen. Wanneer onze klanten naar ons toe komen en onze diensten aanvragen, weten ze meestal dat we verschillende verzoeken op het digitale medium zullen hebben, dat we inspraak kunnen hebben in hun werk en dat we zullen worden opgenomen in hun updates. De gebieden waar we bij betrokken zullen zijn om ervoor te zorgen dat het merk permanent aanwezig is in de digitale wereld, zijn natuurlijk website-inhoud, sociale media-inhoud en hun visuals. Er is echter altijd werk dat u kunt doen aan de meest elementaire. Deze studies zijn echt technische SEO. Als we teruggaan naar de basis van SEO; De basisprincipes van SEO zijn gebaseerd op 4 verschillende kanalen:

  • Branche merk
  • Inhoud
  • Links
  • Technieken SEO

Als de bovenstaande basisprincipes op hun plaats zijn en goed zijn gemaakt, kun je een serieuze SEO-boost verwachten. Houd in gedachten: “We hebben bijna alles gedaan wat er tijdens het proces werd gezegd. Wat gaat er nu gebeuren? “Als er een vraag is, zullen we het je vertellen voordat je het vraagt. Je moet het makkelijker maken voor het platform dat je wilt laten bestaan, namelijk Google. Van nature crawlt Google uw website regelmatig. Het doet dit om de waarde ervan te beoordelen bij elke toekomstige zoekopdracht en de relevantie ervan voor het woord waarnaar u zoekt. Google besteedt echter slechts een bepaald deel van zijn middelen aan uw website; dus als ze naar uw site komen, moet u ze goed verwelkomen en uw best doen.

Een schone website

Laten we beginnen met organiseren van u website. Heeft u gebroken links in uw inhoud? Zorg ervoor dat u regelmatig uw eigen links controleert en eventuele niet-opgeloste links bijwerkt. Online tools kunnen dit zien  een crawler (zoals Google’s eigen Googlebot) en geven u een rapport. Sorteer het resulterende rapport op statuscode en zoek naar de 404-fout. Navigeer vervolgens naar de pagina’s waar een verbroken link opdook en werd bijgewerkt naar een geldige pagina. Google Search Console biedt ook een crawlrapport waarmee u verbroken links op uw pagina’s kunt vinden. Deze gegevens zijn zinvoller en waardevoller dan de gegevens die van Google komen. U kunt het zien als het gedeelte waarin hij/zij zijn/haar mening over uw website uit. Zorg ervoor dat de Google-bot al uw pagina’s kan crawlen of een paar links heeft om te volgen. Zoek ten slotte naar oneindige lussen. Deze worden veroorzaakt door onjuiste href-opmaak (wat betekent dat de doelpagina-URL niet correct is getagd) of 301s-beëindiging (omleiding na omleidingen).

Een niet georganiseerde site

Zoals met alles, is minder meer. Ga aan de slag met eenvoudig te begrijpen maplogica. Al uw website-inhoud moet voldoen aan de structuur die u maakt. Elk stuk inhoud moet toegankelijk zijn via een eigen URL. Als uw website 4 niveaus met submappen heeft, is dat waarschijnlijk te veel. Gebruik de kruimels. Het vergemakkelijkt niet alleen het bezoek van uw eindgebruikers aan een website waar ze voor het eerst toegang toe hebben, maar het stelt de Google-bot ook in staat om de inhoudshiërarchie te begrijpen. Eerlijk gezegd, zorg ervoor dat uw belangrijkste inhoud hoger op uw website staat en niet wordt begraven op een donkere plek waar niemand komt… Pas deze navigatiestructuur toe op uw HTML-sitemap. Ja, je hebt er een nodig. Eindgebruikers kunnen het handig vinden bij het zoeken naar bepaalde informatie. Google zal het nuttig vinden om de volledige structuur van uw inhoud te evalueren.

Concentreer u op de belangrijkste elementen van uw website

Wat is de indruk van de Google-bot als gevolg van een bezoek aan uw website? Begin met het prioriteren van uw website-objecten. Uw belangrijkste items moeten gemakkelijk toegankelijk zijn, niet alleen met navigatiepijlen, maar ook met interne links. Werk vervolgens aan uw robots.txt-bestand. Markeer mappen en pagina’s die niet bezocht mogen worden. U bespaart de tijd van de Google-bot. Verfijn uw XML-sitemap. Prioriteer items door prioriteitsfactoren te scheiden. Ja, het is niet heel belangrijk voor zoekmachines maar het geeft wel een duidelijk beeld van je website. Als je te veel URL’s hebt, maak dan een hoofd-XML-sitemap en meerdere subsitemaps. Vul dit aan door uw gegevens te structureren. Allereerst moeten uw bedrijf en producten worden “gemarkeerd”: u doet dit door gestandaardiseerde code-elementen toe te passen op de belangrijkste elementen van uw website. Zo kunt u beter zichtbaar worden op de resultatenpagina’s van zoekmachines, maar u maakt het leven van Google zeker gemakkelijker. Verspil geen Google-resources: optimaliseer! Werk aan je technische SEO, zodat elke Google-bot een fluitje van een cent wordt. Uw website rankings zullen u er dankbaar voor zijn. Hopelijk wordt uw site dankzij dit delen probleemloos door Google bezocht. Behandel uw website als uw huis

sitemap